
Тридцяті роки минулого століття можна назвати «періодом епатажу», «божевільна сміливість». Справа в тому, що саме на ці роки припадає протистояння двох приголомшливих провідних дизайнерів Коко Шанель і Ельза Скіапареллі.
Перша схильна до витриманих і елегантним моделям, милостивий елегантність, а друга — навпаки, пропагує епатаж, експериментальні моделі, з асиметричними малюнками і візерунками. Багато, побачивши її моделі, могли б сказати, що саме Ельза стала законодавицею 3D зображення в одязі.
У 30-і рр дизайнерський одяг потрапила під вплив напрямку сюрреалізму. Воно стирало межі між мрією і реальністю, підносило і давало глибокий сенс. Наприклад, светри з африканськими мотивами або з незвичайними орнаментами різних екзотичних тварин, а так само одяг імітує татуювання і наколки. Ранні моделі Ельзи Скіапареллі були дуже неординарними і часом приголомшливими. Наприклад, одяг з орнаментом риб’ячого хребта, спідниця-шорти, шарфи з «газетними вставками», капелюхи у вигляді телескопа, сумка під форму телефону та ін.
Чим би не захоплювалася цей епатажний модельєр, все відображалося в її показах і роботах. Вона прагнула виділити свої моделі не тільки зручністю і практичністю матеріалів, але і новаторськими ідеями, не звичайною формою. Вона вносила особливий сенс в кожну деталь гардеробу.
З нею співпрацювали Мей Уест, Марлен Дітріх, Грета Гарбо, Сальвадор Далі, Андре Бретон, Пабло Пікассо та ін. Ельза була відкрита до експериментів не тільки з формою і текстурою в одязі, а й з палітрою. Змішати такі кольори як рожевий і зелений, бірюзовий і бордовий, оливковий і пурпурний для неї не становило жодних проблем. Деякі її сукні мали «3D» ефект, наприклад, плаття, на спині якого два жіночих профілю утворюють вазу з квітами або намисто з таблеток аспірину або ж жакет з кишенями у вигляді висувних ящиків.
Як ми бачимо, Ельза — це дизайнер який не боявся. Ви запитаєте, чого не боялася. Та нічого, абсолютно нічого вона не боялася, ні засуджень, ні критики, ні епатувати. Все повністю залежало від її фантазії і смаків. До речі, Ельза Скіапареллі і Габрієль Шанель дуже суперничали і за деякими джерелами, дуже недолюблювали один одного, аж до того, що Шанель примудрилася посадити Ельзу на пофарбовану лавку, а та в свою чергу зображувала Шанель у вигляді карикатури на своїх моделях. Ось така конкуренція.
На сьогодні естафету Ельзи Скіапареллі взяли Джон Гальяно, Готьє, Франко Москіно і безліч менш відомих дизайнерів. В цілому мода 30-х років характеризується двома крайностями, з одного боку, це елегантність і скромність Коко Шнель, а з іншого — епатаж Ельзи Скіапареллі. Споживчий клас не знав чому віддати перевагу, сміливості і яскравості або лаконічності і скромності. 30гг принесли масу шикарних і незвичайних моделей, які сьогодні ще іноді рясніють на подіумах. Тридцяті роки — епатажний бум на скромні і елегантні голови молоді.
Мода 30-х років — історія епатажу: 0 comments
Add comments
Для отправки комментария вам необходимо авторизоваться.